پشتیبانی

دیجیتال سیستم

دیجیتال سیستم| کارت گرافیک

معرفی کارت گرافیک .کارت گرافیک .قیمت . حرفهای

معرفی کارت گرافیک .کارت گرافیک .قیمت . حرفهای

دیجیتال سیستم| کارت گرافیک

معرفی کارت گرافیک .کارت گرافیک .قیمت . حرفهای

دیجیتال سیستم| کارت گرافیک

کارت گرافیک RTX 2080 Ti SUPER برگ برنده‌ای که هنوز از سوی انویدیا رو نشده است؟

زمان چندانی از معرفی کارت‌های گرافیک سری «سوپر انویدیا» نمی‌گذرد؛ سه کارت گرافیک که بالاترین نمونه آنها RTX 2080 SUPER نام داشته و این روزها موی دماغ کارت‌های گرافیک Titan با قیمت بسیار کمتر است. انویدیا تمامی مدل‌های موجود از GeForce RTX 20 را به مدل‌های SUPER ارتقاء داد؛ به جز مدل RTX 2080 Ti که به خودی خود همین حالا هم سریع و قدرتمندترین تراشه گیمینگ جهان را یدک می‌کشد.

در روزهای اخیر، از تصمیم NVIDIA مبنی بر عدم تولید کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti SUPER مطلع شدیم. ظاهراً این شرکت برنامه‌ای برای تولید یک کارت گرافیک قدرتمندتر از نمونه فعلی نداشته و این یک مسئله قابل انتظار بود. با این وجود گمانه زنی‌ها در مورد عرضه GeForce RTX 2080 Ti SUPER همچنان در جریان است.

برخی منابع و رسانه‌های معتبر خبری، معتقد هستند که انویدیا کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti SUPER را همین حالا هم طراحی کرده و حتی آزمایش‌های آن هم عملی شده است؛ اما این شرکت در انتظار واکنش بعدی حریف (AMD) است. به عبارت ساده‌تر، عرضه GeForce RTX 2080 Ti SUPER منوط به ارائه یک مدل قدرتمند از AMD Radeon NAVI است. کارت‌های گرافیک NAVI تا کنون در دو مدل RX 5700 و RX 5700 XT معرفی شده‌اند.

این پایان داستان نیست؛ اسامی تراشه‌های دیگر از جمله RX 5900 و RX 5800 هم لو رفته است؛ پس انویدیا یک برگ برنده رو نکرده را برای روز مبادا نگه می‌دارد تا اگر یک کارت گرافیک قدرتمندتر از RTX 2080 Ti معرفی شد، این شرکت به سرعت به آن پاسخ دهد. رقابت بین دو شرکت NVIDIA و AMD در سال 2019 بالا گرفته و تحلیل گران معتقد هستند که تا پایان سال 2019 این رقابت به مراتب داغ‌تر هم خواهد شد.

این منابع به برخی از مشخصات احتمالی GeForce RTX 2080 Ti SUPER هم اشاره کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به حافظه گرافیکی GDDR6 در ظرفیت 12 گیگابایت و فرکانس مؤثر 14 گیگابیت، تعداد 4.408 یا 4.068 عدد هسته CUDA و سیلیکون به‌روزرسانی شده اشاره کرد. حافظه گرافیکی به میزان 1 گیگابایت افزایش داده شده و هسته‌های CUDA که در مدل GeForce RTX 2080 Ti فعلی به 4.352 عدد می‌رسد هم جهش مناسبی خواهد یافت.

ادامه مطلب
گران ترین گرافیک دنیا

 

کارت گرافیک پرچم‌دار GeForce RTX 2080 Ti انویدیا با قیمت 999 دلار عرضه شد و از نگاه بسیاری از علاقه‌مندان گران است. اما برند چینی Colorful یک کارت گرافیک به نام iGame GeForce RTX 2080 Ti Kudan عرضه کرده که با قیمت نزدیک به 3,000 دلار فروخته می شود.

 

این کارت گرافیک لوکس دارای قابلیت‌های متعددی چون نمایشگر LCD، راهکار خنک سازی تنومند هیبریدی، سه کانکتور تغذیه 8 پینی و طراحی بسیار منحصر به فرد است. جالب‌تر اینکه Colorful تنها 1,000 عدد از هر کارت Kudan می‌سازد که همین برای فروش آن با قیمت گزاف کافی به نظر می‌رسد.​

این کارت حتی گران‌تر از کارت 2500 دلاری RTX Titan است و بعید به نظر می‌رسد کسی بخواهد به خاطر کارایی بالا 2,980 دلار برای آن بپردازد. حتی کارت Titan V انویدیا هم به این اندازه گران نیست.

ظاهراً این برند چینی استراتژی Rolls Royce را در پیش گرفته و علی رغم اینکه این کارت ذاتاً 3,000 دلار نمی‌ارزد، اما هستند کسانی که می‌خواهند آن را به خاطر گران بودن و ظاهر خاص اش تهیه کنند. مطمئناً این کارت گرافیک تنها برای آنهایی است که جیب‌های پر پولی دارند و می‌خواهند پز آن را بدهند. در پشت بک پلیت این کارت شماره تولید منحصر به فرد آن حک شده است.

ادامه مطلب

در مادربردهای ام اس آی قابلیت Load Line Calibration در زمان اورکلاکینگ از Vdroop جلوگیری میکند .در مادربردهای این شرکت از Mode 1 تا Mode 5 قابل تنظیم است بدین صورت Mode 5 محدوده ولتاژ پردازنده را دقیقا همان چیزی نگه می دارد که در بایوس اعمال می کنیم.

ادامه مطلب
فروش کارت‌های گرافیک نسل قبل تا سال آینده ادامه می‌یابد

🔺در یک خبر خوب به نظر می رسد انبارها از از کارت‌های گرافیک نسل قبل چون سری GTX 1000 پُر باشد که می تواند امکان خرید یک کارت گرافیک با حداقل هزینه را به گیمرها بدهد.

ادامه مطلب
سر و کله نسخه لپ تاپ گرافیک GeForce GTX 1650 انویدیا پیدا شد؛ Turing با حداقل هزینه

 باسلام خدمت کاربران محترم سایت دیجیتال سیستم 

شایعات کارت گرافیک مخصوص گیمینگ- GeForce GTX 1650 انویدیا را برای رونمایی در ماه مارس امسال دست نشان کرده‌اند اما پیش از آن یک رکورد تازه در پایگاه داده بنچمارک 3DMark مشاهده شده است که به نظر می‌رسد یک لپ تاپ مجهز به گرافیک GTX 1650 و پردازنده شش هسته‌ای Core i7-9750H را نشان می‌دهد.

 

آنچه که در رکورد مورد بحث به نظر می‌رسد نسخه موبایل GeForce GTX 1650 باشد، از فرکانس پایه هسته 1,395 مگاهرتز و فرکانس بوست 1,560 مگاهرتز بهره می‌برد. این در حالی است که نسخه دسکتاپ دارای فرکانس‌های به ترتیب 1,485 و 1,600 مگاهرتز است. متأسفانه رکورد به ثبت رسیده در پایگاه داده بنچمارک 3DMark تعداد هسته‌های CUDA را در خود ندارد. با این حال شایعات 896 هسته CUDA را برای نسخه دسکتاپ آن دست نشان کرده‌اند که انتظار نمی‌رود در نسخه موبایل متفاوت باشد. طبق این اطلاعات جدید، GeForce GTX 1650 از چهار گیگابایت حافظه ویدئویی با فرکانس مؤثر 8,000 مگاهرتز بهره می‌برد که می‌بایست از نوع GDDR5 باشد. همچنین رابط حافظه 128 بیتی متصور است. این ترکیب پهنای باند 128 گیگابایت در ثانیه را فراهم می‌کند.

از نظر قطعه سیلیکونی بکار رفته به نظر می‌رسد GeForce GTX 1650 همانند کارت اخیراً عرضه شده GeForce GTX 1660 Ti فاقد قابلیت Ray Tracing یا هسته‌های RT و Tensor باشد که اگر انویدیا آنها را حذف نکرده بود، می‌توانست به فروش کارت‌های گران قیمت‌تر سری RTX 20 لطمه بزند. شایعات موجود حاکی از به‌کارگیری قطعه سیلیکونی جدید Turing TU117 در GeForce GTX 1650 هستند اما ظاهراً یک قطعه سیلیکونی دیگر به نام TU107 وجود خواهد داشت که در کارت GeForce RTX 2050 به خدمت گرفته می‌شود. البته باید در نظر داشت شواهد ضعیفی از عرضه GeForce RTX 2050 وجود دارد و ممکن است اصلاً چنین کارتی عرضه نشود. تا اینجای RTX 2060 ارزان‌ترین سری RTX است و در وجود کارت‌های متعدد سری GeForce GTX 16 به نظر نمی‌رسد محصول ارزان‌تری با قابلیت‌های RTX در کار باشد. اخیراً نشریه معتبر DigiTimes مدعی شده کارت گرافیک GeForce GTX 1650 در روز 30 آوریل عرضه می‌شود که در تضاد با شایعات پیشین است. پیش‌تر منابعی چون VideoCardz و HardOCP ماه مارس را برای GTX 1650 دست نشان کرده بودند. فارغ از زمان عرضه، تقریباً همه شایعات بر روی قیمت 179 دلار برای کارت گرافیک GeForce GTX 1650 انویدیا اجماع دارند.

ادامه مطلب

خرید اشتراک ویژه

- برخی از پست های سایت ویژه هستند؛ برای مشاهده این نوع پست ها نیاز به ارتقاء حساب کاربری خود دارید.
- برای خرید اشتراک ویژه حتما در سایت عضو شوید؛ سپس در فرم خرید اشتراک ویژه نام کاربری خود را وارد کنید تا اشتراک ویژه برای شما اعمال شود.

مطالب سایت بر حسب

خرید اشتراک ویژه