دیجیتال سیستم

دیجیتال سیستم| «هوآوی» پا به دنیای کامپیوترهای PC و مادربرد گذاشت!

مادبرد,

«هوآوی» پا به دنیای کامپیوترهای PC و مادربرد گذاشت!

دیجیتال سیستم| «هوآوی» پا به دنیای کامپیوترهای PC و مادربرد گذاشت!

دیجیتال سیستم

«هوآوی» پا به دنیای کامپیوترهای PC و مادربرد گذاشت! دانلود کاور با اندازه اصلی
کد 137

«هوآوی» پا به دنیای کامپیوترهای PC و مادربرد گذاشت!

خلاصه داستان :

«هوآوی» پا به دنیای کامپیوترهای PC و مادربرد گذاشت! ادامه متن

کمپانی چینی «هوآوی» که در ابتدا به عنوان یک سازنده گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی وارد بازارهای جهانی شد، امروزه گستره تولیدات خود را افزایش داده و حتی تولید تلویزیون را نیز در برنامه کاری خود قرار داده است. حال چه می‌شود اگر بدانید که Huawei می‌تواند به زودی به عنوان یک سازنده قطعات سخت افزاری و حتی مادربرد نیز شناخته شود؟

شرکت هوآوی به تازگی اطلاعاتی را در زمینه محصولات جدید خود منتشر کرده است؛ به نظر می‌رسد که پس از تحریم‌های ایالات متحده، این کمپانی در پی توسعه هرچه سریع‌تر دیگر بخش‌های عملیاتی خود برآمده و این فرصت را برای کاهش وابستگی به سازندگان آمریکایی، غنیمت شمرده است. این شرکت طی یک کنفرانس اختصاصی، پرده از برخی محصولات جدید خود برداشته است که شامل مادربردهای نیمه آماده در کلاس سرور و حتی کامپیوترهای خانگی است. 

مادربردهای به نمایش درآمده از پردازنده‌های Kunpeng ARMv8 استفاده می‌کنند. این پردازنده‌ها، گونه از معماری ARM هستند که توسط هوآوی به منظور استفاده در زیرساخت‌های سرور توسعه یافته و حتی در سال گذشته، یک مدل 64 هسته‌ای از آنها نیز رونمایی شد. تراشه Kunpeng 920 با 64 هسته، سریع و قوی‌ترین پردازنده ARM موجود بود. چند شرکت به صورت محدود از ریزمعماری ARM در تولید پردازنده‌های سرور استفاده می‌کنند.

 

 

با این وجود به نظر می‌رسد که ARM علاقه‌ای به دوری از هوآوی نداشته و این همکاری را ادامه خواهد. همکاری جدی که حال به تولید مادربردهای خانگی نیز رسیده است. در دو سال آخر استفاده از پردازنده‌های اسنپدراگون در لپ تاپ‌های ویندوزی، سر و صدای زیادی به راه انداخت؛ اینک به نظر می‌رسد که هوآوی با توجه به این مسئله، پردازنده‌های اختصاصی خود با معماری ARM را برای کامپیوترهای دسکتاپ توسعه داده و حتی برخی اطلاعات نظیر سازگاری سیستم‌های تهویه و مشخصات آنها را نیز در وب سایت خود منتشر کرده است.

تراشه‌های تولید شده هوآوی که بر روی بردهای این شرکت نصب شده‌اند، از حافظه‌های DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز پشتیبانی کرده و از جمله مادربردهای خانگی به نمایش درآمده می‌توان به D920S10 اشاره کرد. این مادربرد از گذرگاه PCI-E 3.0 پشتیبانی کرده و شش رابط SATA 3.0 را به همراه دو ذخیره ساز NVME نوع SSD M.2 در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این مادربرد از حداکثر 64 گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس 2400 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید که حافظه‌های مجهز به سیستم خطایاب (ECC) نیز توسط آن پشتیبانی می‌شوند. تصور یک کامپیوتر آماده از سوی هوآوی با مادربرد و پردازنده اختصاصی این شرکت چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. در صورتی که مادربردهای مورد نظر به صورت مجزا روانه بازار شوند، آیا آنها را انتخاب خواهید کرد؟

کد امنیتی رفرش

خرید اشتراک ویژه

- برخی از پست های سایت ویژه هستند؛ برای مشاهده این نوع پست ها نیاز به ارتقاء حساب کاربری خود دارید.
- برای خرید اشتراک ویژه حتما در سایت عضو شوید؛ سپس در فرم خرید اشتراک ویژه نام کاربری خود را وارد کنید تا اشتراک ویژه برای شما اعمال شود.

خرید اشتراک ویژه